Hlavní cílovou skupinu příručky PŘEDŠKOLÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI nelze jednoznačně určit. Jsou totiž dvě – pedagogičtí pracovníci MŠ (učitelky/učitelé, asistenti/asistentky, speciální pedagogové atd.) a rodiče, respektive zákonní zástupci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných v předškolním věku. Přestože je příručka určena pro práci s uvedenými skupinami dětí, lze pracovní listy využít i pro všechny ostatní jedince v dané věkové skupině.

  • praktická příručka s pracovními listy a metodickými pokyny pro předškoláky s SVP
  • podporuje plynulé začlenění dětí s SVP do kolektivu
  • určena pro učitele i rodiče
  • ilustrována zajímavým komiksovým stylem 

Na počátku příručka nabízí teoretický úvod rozdělený na dvě části.

První obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v něm také informace o legislativě spojené se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Zaměřuje se také na odbornou péči o tyto jedince a podrobněji se věnuje některým podpůrným opatřením. Popisují se zde i náležitosti zápisu do 1. třídy. Nastiňují se i možnosti odkladu povinné školní docházky. Nezapomínáme ani na informace o přípravných třídách. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny shrnujícím doporučením pro pedagogické pracovníky mateřských škol i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných.

Druhou část teoretického úvodu lze chápat jako obecný metodický návod, jak s publikací pracovat. Vysvětluje, jak jsou pracovní listy rozděleny a zpracovány. Kromě toho poskytuje informace o jejich vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.


Hlavní část publikace Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami tvoří soubor pracovních listů, rozdělených do osmi tematických kapitol. Na začátku každé z nich najdete podrobnosti, jak s jednotlivými listy pracovat. Doplňujeme je i stručnými návrhy na související a navazující činnosti.