Hrajeme si ve školce: Na Tři krále a s netradičními pomůckami
Tři králové
Dílčí vzdělávací cíle: rozvoj jemné motoriky, rozvoj paměti a představivosti
Počet dětí: není omezen; aktivita vhodná pro starší děti
Délka realizace: 20 minut
Pomůcky: krabičky od čajů, trojice obrázků
Předem si připravte dostatečné množství krabiček od čaje. Jejich počet by měl být násobkem tří (motivováno Třemi králi). Do každé krabičky umístěte malý obrázek tak, že vždy tři krabičky budou obsahovat tentýž motiv (obrázek). Obrázky si předem nakreslete či využijte obrázků pexesa. Poté vysvětlete dětem pravidla a umístěte do prostoru krabičky
s obrázky.
Hráči se střídají v akci, kdy si každý hráč může ve svém tahu otevřít právě jednu krabičku. Z této krabičky si smí ponechat obrázek, v ruce však může mít maximálně tři obrázky. Krabičky na místě zůstávají, i když jsou prázdné. Jakmile se hráč dostane opět na řadu, může vyjmout další obrázek (až do počtu tří) a nechat si ho, nebo do prázdné krabičky umístí některý ze svých obrázků, který nechce. Jakmile se někomu podaří najít tři shodné obrázky, vyhrává.
Inspirace pro Váš nákup:
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: od podzimu do zimy |
Ponožková
Dílčí vzdělávací cíle: rozvoj hmatové představivosti, rozvoj spolupráce
Počet dětí: nejméně 4
Délka realizace: 20 minut
Pomůcky: ponožka pro každé dítě, drobné předměty, papíry a tužky
Ke hře posbírejte staré ponožky a do každé ponožky vložte malý předmět. Může jím být kaštan, guma, kapesníček, šiška, bonbon, křída, knoflík atd. Pokud bude hru hrát více dětí, rozdělte je do skupinek. Na dohodnutý signál začněte hru.
Úkolem každého hráče je potkat se s co nejvíce kamarády, kteří mu půjčí jeho ponožku, aby pohmatem prozkoumal, co je uvnitř. Svou ponožku pak opačně půjčuje i kamarádovi. Jakmile alespoň jeden hráč tuší, co by mohlo být uvnitř, vymění si ponožky na své původní a pokračují dál. Po uplynutí časového intervalu dostane každý hráč tužku a papír (pokud hrají hráči ve skupině, tak tuto tužku a papír dostane celá skupina), na nějž nakreslí všechny předměty, které si pamatuje. Vítězem se stává skupina či osoba, jež poznala co nejvíce předmětů.
U školních dětí můžete místo kreseb využít psaní předmětů.
Barevné řady
Dílčí vzdělávací cíle: rozvoj obratnosti, zrakové a sluchové percepce, matematických představ, opakování barev
Počet dětí: maximálně 10
Délka realizace: 10 minut
Pomůcky: lékařské špachtle
Předem si připravte dostatečné množství lékařských špachtlí, na které fixou či barvou nakreslíte značku. Může se jednat o puntík či dobře viditelnou čárku, vždy však jeden či jednu na jedné špachtli. Všechny špachtle promíchejte a vložte do dostatečně velké otevřené krabice, ke které budou mít všechny děti přístup.
Vymezte prostor, na kterém budete aktivitu realizovat, a zopakujte si s dětmi základní barvy. Všichni hráči pak hrají najednou. Úkolem každého je vyndat určitý počet špachtlí z krabice a na zemi na vyznačeném místě z nich postavit řadu podle vašich instrukcí (např. zelená, modrá, modrá, červená). Pro kontrolu svou řadu „přečtou“.
Pokud hraje více dětí, můžete je rozdělit do skupin.
Kam dál? Přečtěte si také:
Zimní královna a další aktivity pro předškoláky v zimě!
Jak na tanec od útlého věku? Držte se těchto pravidel!
Počítáme s předškoláky: předmatematické aktivity, které budou děti bavit
Jak vybrat vhodné písně pro předškoláky?
Uvedení asistenta do chodu mateřské školy - jak na to?
Na další články se podívejte do našeho Magazínu!