Menu
Nákupní košík

Kyberšikana na základní škole

Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku kyberšikany a upozorňuje na projevy současných trendů rizikového chování dětí mladšího školního věku na internetu.

Kyberšikana na základní škole
NOVINKA
Kyberšikana na základní škole

Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku kyberšikany a upozorňuje na projevy současných trendů rizikového chování dětí mladšího školního věku na internetu.

3 630 Kč
Cena bez DPH: 3 000 Kč

Jakmile bude vaše objednávka zaplacena a zpracována, budou vám v e-mailové zprávě zaslány informace potřebné k přihlášení do zakoupeného vzdělávacího programu.


Vzdělávací program Kyberšikana na základní škole nabízí účastníkům základní teoretická východiska o informačně-komunikačních technologiích v primárním vzdělávání a jejich významu pro současnou generaci dětí. Rozebírá kyberšikanu jako sociálněpatologický a edukační problém a její podoby diferencuje do tří základních skupin na problémy s přímým útokem na dítě, problémy s napodobováním nevhodného obsahu a na problémy spojené s kybernetickým prostředím.
Teoretické poznatky obohacuje o reálné příklady kyberšikany v domácím a zahraničním kontextu. Navrhuje implementaci tématu kyberšikany do výchovně-vzdělávacího procesu prostřednictvím průřezového tématu Mediální výchova. Nabízí možnosti prevence a intervence kyberšikany v prostředí edukační reality. Analyzuje současně preventivní programy v Česku a na Slovensku, a to z hlediska věkové kategorie, cíle, obsahu, rozsahu a prostředků. Vyvozuje závěrečná shrnutí v rámci řešení problematiky kyberšikany na 1. stupni ZŠ.


CÍL VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Vzdělávací program zaměřuje pozornost na projevy aktuálních trendů v rizikovém online chování dětí mladšího školního věku. Rozebírá konkrétní případy těchto sociálněpatologických jevů virtuální reality, v nichž hlavní roli oběti zastává dítě. Dále informuje o možnostech řešení tohoto novodobého fenoménu na školách. V závěru nabízí účastníkům přehled domácích preventivních programů spolu se závěrečnými tvrzeními a shrnutími.
Absolvent získá:
- základní poznatky o ICT v rámci 1. st. ZŠ a jejich významu pro děti,
- informace o kyberšikaně jako sociálněpatologickém a edukačním problému,
- poznatky o různých formách rizikového online chování spolu s reálnými případy,
- návrh implementace tématu kyberšikany do obsahu vzdělávání prostřednictvím mediální výchovy,
- doporučení o možnostech prevence a intervence.


ROZSAH VZDĚLÁVÁCÍHO PROGRAMU

50 hodin online studia


TERMÍN KONÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

RAABE AKADEMIE nabízí asynchronní výuku, tzn. že ji můžete absolvovat online kdykoli podle svých časových možností. Nejste vázáni na lektora ani na ostatní účastníky školení. Termín a tempo studia si určujete sami. V současné době není pro dokončení školení stanovena žádná lhůta.


LEKTOR

Mgr. Zuzana Vagaská

Ukončila bakalářské studium v ​​oboru Předškolní a elementární pedagogika a magisterské studium ve studijním oboru Učitelství pro primární vzdělávání na PdF UNIPO v Prešově. Absolvovala semestrální stáž se zaměřením na e-bezpečnost na školách na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Doktorské studium, kterému se momentálně věnuje, je zaměřeno na téma rizikové online chování – kyberšikana a jiné formy agrese zaměřené na žáka v mladším školním věku.


OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

Učební plán o 11 lekcích obsahuje učební texty, komentované prezentace a reflektivní otázky, které učební texty doplňují a vedou k samostudiu.
1.          ICT jako součást základního vzdělávání a jejich význam pro současnou generaci dětí
(komentovaná prezentace, učební text)
2.          Kyberšikana jako sociálněpatologický a výchovný problém
(komentovaná prezentace, učební text, reflektivní otázky)
3.          Používání internetu v kontextu empirické reflexe
(komentovaná prezentace, učební text)
4.          Nedodržování uživatelských podmínek jako předpoklad výskytu kyberšikany na 1. stupni ZŠ
(komentovaná prezentace, učební text)
5.          Problémy spojené s přímým útokem na dítě
(komentovaná prezentace, učební text, reflektivní otázky)
6.          Problémy spojené s nevhodným obsahem, resp. napodobováním nevhodného obsahu
(komentovaná prezentace, učební text)
7.          Problémy spojené s prostředím
(komentovaná prezentace, učební text)
8.          Kyberšikana jako součást mediální výchovy na základní škole
(komentovaná prezentace, učební text)
9.          Možnosti prevence a intervence kyberšikany
(komentovaná prezentace, učební text, reflektivní otázky)
10.        Analýza preventivních programů a závěrů
(komentovaná prezentace, učební text)

11.        Závěrečné reflektivní otázky

(reflektivní otázky)


PRO KOHO JE VZDĚLÁVACÍ PROGRAM DOPORUČEN

•           asistenti pedagoga, metodici prevence, pedagogové volného času (DDM, SVČ), ředitelé škol a školských zařízení, školní psycholog, školní speciální pedagog, školský logoped, učitel na 1. stupni ZŠ, učitel na 2. stupni ZŠ, vedoucí školních zájmových kroužků, vychovatelé, vychovatelé školských zařízení (ŠD, ŠK, DM), výchovní poradci, zaměstnanci poradenských pracovišť a zařízení, nepedagogický pracovník, provázející učitel, mentor, kouč

Zaměstnanci poradenských pracovišť a zařízení:

           poradenský pracovník, psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, klinický logoped


SOUČÁSTÍ CENY JE
Vzdělávací program probíhá distanční online formou. 
Podmínkou k získání osvědčení o absolvování vzdělávacího programu je splnění kurzu v rozsahu minimálně 90%.
Za úspěšné absolvování vzdělávacího programu dostává účastník certifikát.
Po dokončení programu najdete certifikát ve svém uživatelském profilu.
Pro účely vydání osvědčení o vzdělání zpracováváme o vzdělávané osobě tyto osobní údaje: titul, jméno, příjmení, rodné příjmení, datum narození, místo narození, adresu trvalého nebo obdobného pobytu. Tyto údaje zpracováváme za účelem řádného plnění právní povinnosti vyplývající ze zákona č. 110/2019 Sb., Zákon o zpracování osobních údajů.





Napsat recenzi

Poznámka: Nepoužívejte HTML tagy!
Špatný Dobrý
Antispam